VUhbs is een archeologisch opgravingsbedrijf met 30+ medewerkers dat door het hele land opgravingen doet. Voorheen was het vaak niet duidelijk wie of wat, waar en wanneer moet zijn voor welk project.
Om hier meer grip op te krijgen heeft VUhbs besloten een op maat gemaakte planning tool te laten ontwikkelen. De applicatie is in eerste instantie ontwikkeld als webapplicatie waarbij voor de front-end Vue.js is gebruikt en voor de back-end C# .Net.
Teamleiders van VUhbs maken de planning in de applicatie. Zij plannen het personeel in op projecten zodat die weten wanneer ze waar moeten zijn en welke spullen ze bij zich moeten hebben.
Het belangrijkste onderdeel van de applicatie is de planningsoverview. De teamleiders maken planningen aan met een bepaalde tijdsspanne. Ze slepen hier vervolgens medewerkers op die aan het project gaan werken. Projecten kunnen versleept en verlengt worden. Het kan zijn dat andere projecten hierdoor automatisch doorschuiven in de planning.
De applicatie is gekoppeld aan Exact Online. Hierdoor worden projectmanagement gegevens en financiële gegevens van projecten ingeladen in het systeem. Hiermee is goed bij te houden wie waar hoeveel uur op werkt en wat de status is van de budgetten van de projecten.
De applicatie verstuurt veel notificaties in de vorm van e-mail en pushnotificaties. Dit gebeurt voornamelijk wanneer een deadline van een mijlpaal bijna verloopt, maar nog niet alle afhankelijkheden zijn afgevinkt. In dat geval gaat er een e-mail naar de directeur, teamleiders en de desbetreffende medewerker. Op deze manier is iedereen op tijd gewaarschuwd.
Niet alle medewerkers hebben dezelfde beschikbaarheid. Zo werken sommige medewerkers parttime en sommige medewerkers ook zaterdagen. Daarom geeft elke medewerker zijn/haar rooster aan. Wanneer een teamleider een medewerker op een project plaatst wordt er automatisch rekening gehouden met de beschikbaarheid van de medewerker.
Het systeem kent veel verschillende instellingen. Zo vallen er verschillende statussen voor een project te definiëren, kunnen verschillende icoontjes worden ingesteld, zijn er type gebruikersrollen en veel meer. Alles valt volledig te beheren in de applicatie.
Uiteraard moeten gebruikers in de applicatie aangemaakt kunnen worden. Deze gebruikers hebben allemaal een specifieke rol en rechten. Deze kunnen aangemaakt en goedgekeurd worden door admins in het systeem.
"We zijn blij dat we Joep zijn tegengekomen op Freelancer. We zijn een tijdje op zoek geweest naar een geschikte partner om onze opdracht, een restyling van een website, uit te voeren. Na enkele teleurstellende ervaringen te hebben gehad, was het werken met Joep een verademing. Snelle en duidelijke communicatie, een perfecte uitvoering van de opdracht, een stipte leveringstijd en dat alles voor een correcte prijs. We kunnen Joep absoluut aanraden."
Johan Murre
Original media
Joep heeft zijn belofte meer dan waargemaakt! De mobiele website voldoet volledig aan mijn verwachtingen en ben er dan ook bijzonder trots op. Ik raad Joep Mes van Trone.nl dan ook zeker aan.
Cliff Malhotra
AFAcup
Laurenz Mets
Loerie
Bij Trone (Joep) hanteren ze prettige korte communicatie lijnen. En vooraf worden duidelijke afspraken gemaakt waardoor verwachtingen wederzijds duidelijk waren. Ook de verzoeken die voortkwamen uit testresultaten waren geen probleem! Mede door de technische kwaliteit is de livegang van het gerealiseerde Thema soepel verlopen.
Frank Ramakers
Ramakers Webdevelopment
Wil je snel en goed een mooie website? Dan beveel ik zeker Joep en zijn compagnon Jorrit aan. Goed werk en fijn in de omgang.
Marlous de Weerd
Daily Sirup