De kosten voor het maken van een app kunnen variëren afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de complexiteit van de app, het platform (iOS, Android of beide), het ontwerp, en eventuele speciale functies of integraties. Hier is een overzicht van waar de kosten vandaan komen en waarom ze noodzakelijk zijn:
Deze kosten zijn noodzakelijk om een functionele, aantrekkelijke en succesvolle app te creëren die voldoet aan de behoeften van de gebruikers en zich onderscheidt in een concurrerende markt. Het overslaan van stappen zoals grondig testen of goed ontwerp kan leiden tot een slechte gebruikerservaring en uiteindelijk het falen van de app.
Wat doen gebruikers in de app? | Toelichting | Tijdsduur | Kosten |
Gebruikersprofielen maken en bewerken | Voor wanneer gebruikers van de app zich moeten kunnen registreren en hun gebruikersprofiel binnen de app moeten kunnen aanpassen | 6 uur | € 500 |
Inloggen met Socials of E-mail | Voor wanneer gebruikers in de app moeten kunnen inloggen met bijvoorbeeld Facebook of hun E-mailadres. | 18 uur | € 1.750 |
Content plaatsen | Voor wanneer gebruikers in de app content in de vorm van tekst of afbeeldingen moeten kunnen plaatsen. | 8 uur | € 750 |
Berichten naar elkaar versturen | Voor wanneer gebruikers in de app contact met elkaar moeten kunnen opnemen. | 16 uur | € 1.500 |
Producten aankopen in de app | Wanneer gebruikers binnen de app een product moeten kunnen kopen. | 21 uur | € 2.000 |
Beoordelingen geven | Wanneer gebruikers in de app beoordelingen moeten kunnen geven. | 8 uur | € 750 |
Berichten publiceren | Wanneer gebruikers in de gebruikers van de app berichten moeten kunnen publiceren. | 18 uur | € 1.750 |
Zoeken binnen de app | Wanneer gebruikers binnen de app eenvoudig moeten kunnen zoeken. | 6 uur | € 500 |
Andere gebruikers of content zoeken op de website | Wanneer gebruikers buiten de app eenvoudig moeten kunnen zoeken. | 8 uur | € 750 |
Aanmelden voor diensten/producten | Wanneer gebruikers binnen de app zich moeten kunnen aanmelden voor diensten of producten. | 16 uur | € 1.500 |
 |  |  |  |
Welke toegang vraagt de app van de telefoon? | Â | Â | Â |
Locatie | De app moet kunnen weten waar de gebruiker is. | 16 uur | € 1.500 |
Camera | De app moet kunnen ‘zien’ | 6 uur | € 500 |
Fysieke activiteit tracker | De app moet kunnen weten dat er beweging plaatsvindt | 16 uur | € 1.500 |
Luidspreker/Microfoon | De app moet kunnen ‘luisteren’ en spreken. | 8 uur | € 750 |
Notificaties | De app moet meldingen kunnen versturen naar de gebruiker. | 8 uur | € 750 |
 |  |  |  |
Welke adminfunctionaliteiten moet je app hebben? | Â | Â | Â |
Gebruikers beheren | De app-beheerder moet gebruikers kunnen toevoegen of verwijderen. | 16 uur | € 1.500 |
Content in de app beheren | De app-beheerder moet teksten, afbeeldingen en video’s in de app kunnen toevoegen of verwijderen. | 23 uur | € 2.250 |
Rapportage | De app-beheerder moet statistieken kunnen inzien. | 16 uur | € 1.500 |
 |  |  |  |
Overig | Â | Â | Â |
Meertaligheidsfunctie |  De app moet beschikbaar zijn in het Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, etc. | 16 uur | € 1.500 |
Koppeling met extern systeem | De app moet communiceren met een andere applicatie, toepassing of database. | 21 uur | € 2.000 |
Installatiekosten | De app moet ingesteld worden op een locale server. | 8 uur | € 750 |
Afhankelijk van het soort app dat je wil laten maken, kunnen er verschillende kosten mee gepaard gaan. Hieronder hebben we een aantal voorbeelden van apps die Trone in het verleden heeft gemaakt en wat ze hebben gekost. Zo kun je een idee krijgen van wat jouw app kan gaan kosten.
Deze app, ontwikkeld voor een kapsalon, richt zich op gebruiksvriendelijkheid en functionaliteiten. Bij het openen verschijnt direct een welkomstscherm en een uitklapbaar menu aan de linkerzijde geeft toegang tot alle functies. Er is een pagina met de vestigingen en de telefoonnummers, met een gedetailleerde contactpagina per vestiging. Je kunt ook makkelijk actuele tarieven te bekijken. Gebruikers kunnen QR-codes scannen om punten te verzamelen en bij 10 punten een beloning krijgen dat je direct weer kunt terugzien op het welkomstscherm.
Deze leuke interactieve quiz-app heeft een startpagina met spelinformatie en een startknop, gebruikersregistratie voor leraren om gamerooms te creëren en een login-functie. Het idee is dat gebruikers fruit en groenten naar de juiste seizoenen moeten slepen en hiervoor beloningen ontvangen. Daarna kunnen ze de educatieve inhoud bekijken. Het beheerpaneel beheert gebruikers en toegang, vooral voor scholen.
De ontwikkeling van deze productvergelijker-app richt zich op een duidelijke gebruikerservaring en gedetailleerde productinformatie. Op het hoofdscherm ziet de gebruiker direct een groot beeld en een blok dat de betrouwbaarheid van de website uitlegt. Een trendblok laat tevens de drie meest bekeken producten van de week zien. Ook ziet de gebruiker verschillende categorieblokken met iconen die helpen bij het zoeken naar producten. Daarnaast is er een uitleg over de testmethode voor productreviews, dat vertrouwen geeft in de rangschikking en beoordelingen. Ten slotte ziet een gebruiker ook nog de top 10 producten per categorie, met handige filters voor het filteren en sorteren op prijs en korting en staat er bij elk product duidelijk de voor- en, nadelen en call-to-action knoppen.
Deze app ontwikkeling omvat authenticatie, abonnementen, gebruikersinteractie en adminbeheer. Gebruikers kunnen zich binnen de app registreren met e-mail en wachtwoord, en verwerken hierin relevante gegevens. In hun eigen omgeving kunnen gebruikers dan filteren op diverse specialisten, aanvragen versturen en contact opnemen via een chatfunctie. De specialisten zelf hebben ook een eigen omgeving voor het beheren van de aanvragen. Het indienen en verwerken van verzekeringsformulieren zijn ook geïntegreerd in de app. Tenslotte heeft de app ook een automatische klantenservice en een FAQ-sectie.
Deze app is ontwikkeld om gebruikers van een coachingsdienst beter van dienst te kunnen zijn. De standaard zaken zijn hier van toepassing, zoals het wijzigen van instellingen, FAQ, push-notificaties, meertalige ondersteuning en bovendien direct contact met de coach. Er is een onboarding proces, een chatfunctie met een coach, doelen die kunnen worden bijgehouden en een geïntegreerde agenda voor evenementen en trainingen. Zo kunnen gebruikers eenvoudig de beschikbaarheid en de planning voor de komende periode inzien.
In onze eerste meeting (online of op kantoor) bespreken we de mobiele app die je wil laten ontwikkelen, jouw wensen, ambitie en doelen met de mobiele app. Zo krijgen wij een duidelijk beeld van wat jij wilt, waarom je dat wilt en hoe wij je daar het beste bij kunnen helpen.
Na deze meeting maken wij een debriefing die het project samenvat en krijg je van ons een offerte en tijdlijn. Vraag hier een vrijblijvende meeting aan.
Stap 1Na akkoord op het voorstel uit fase 1 beginnen we met het functioneel ontwerp. Dit is te vergelijken met het ontwerp van een architect. In het design worden alle schermen en functionaliteiten van jouw mobiele app grafisch weergegeven. Hier is een voorbeeld van een ontwerp te zien die wij hebben gerealiseerd.
Het ontwerp wordt gerealiseerd aan de hand van de input van jou. Dit heeft als doel de wensen uit fase 1, te vertalen naar een concreet design zodat beide partijen precies weten wat zij kunnen verwachten in de volgende fases.
Stap 2Wanneer het design voor de mobiele app compleet is uitgewerkt, wordt deze voorgelegd aan jou (de opdrachtgever). Er mag dan feedback worden gegeven op het design van de mobiele app wat vervolgens wordt verwerkt door Trone. Wanneer alle feedback is verwerkt en door jou is geaccordeerd, dan zal de volgende fase van start gaan.
Stap 3Wanneer het functioneel ontwerp voor de mobiele app volledig is afgerond, dan kunnen wij een begroting van de gemaakte kosten en het project in ‘milestones’ opdelen. Wij delen bijvoorbeeld het project op in vier stukken en de opdrachtgever betaald elke milestone vooraf.
Het staat de opdrachtgever vrij om de applicatie en stukjes (milestones) op te hakken en slechts een deel van het project te laten realiseren.
Stap 4Voor wij beginnen met een milestone (sprint) worden alle taken in een ticketboard gezet. Een taak komt dan onder "To Do" te staan. Als er aan een taak wordt gewerkt, dan komt deze onder "Doing" te staan en wanneer de taak klaar is dan staat deze onder "Done". Op deze manier kan iedereen de progressie van de mobiele app volgen.Â
Ook zal er aan het eind van elke week een korte presentatie gegeven worden van alle werkzaamheden die in die week zijn verricht en laten we zien wat de huidige stand van de mobiele app.
Stap 5Wanneer een mobiele app is opgeleverd, vergt deze net als een auto nog onderhoud. Daarom bieden we altijd een servicecontract aan. Dit omvat:
-Â 1. Onderhoud/Security: We voeren alle updates voor jouw mobiele app uit, de programmeer taal waar hij mee gemaakt is en alle bijbehorende systemen door.
-Â 2. Hosting: We zorgen ervoor dat alle data die je verzamelt in je mobiele app veilig wordt opgeslagen op een server. Deze server krijgt dagelijkse back-ups en wordt goed onderhouden.
- 3. Garantie: Ke krijgt garantie op alle functionaliteiten die we hebben ontwikkeld voor jouw mobiele app. Als er een probleem is met je web applicatie, kun je dat bij ons melden en pakken wij het kosteloos binnen één werkdag op.
-Â 4. Support: We zijn er om je te ondersteunen met alle vragen die je hebt over je mobiele app, het beheer ervan, de instellingen en andere zaken die betrekking hebben op jouw project. Je kunt ons onbeperkt en kosteloos vragen stellen.
-Â 5. Monitoring: We implementeren monitoring software, zodat je inzicht krijgt in het gebruik van je mobiele app en wij eventuele crashes kunnen monitoren, die we dan fixen en rapporteren.