API koppeling bouwen
In de zakenwereld van vandaag is het belangrijker dan ooit om manieren te vinden om met je klanten in contact te komen. Eén manier om dit te doen is door
Normaal gezien is een makelaar veel tijd kwijt aan het afstemmen en inplannen van bezichtigingen. Om veel heen en weer bellen te voorkomen heeft deze makelaar door Trone een app laten ontwikkelen waarin de verkoper, de makelaar en de kandidaat koper gemakkelijk voorstellen kunnen doen voor een bezichtiging en hun beschikbaarheid eenvoudig en snel kunnen aangeven.
Later is ook de behoeften ontstaan om koopcontracten die de makelaar normaal handmatig opstelt te digitaliseren en digitaal te laten ondertekenen. Dit scheelt de makelaar veel tijd en heel veel papierwerk.
We hebben de app voor iOS, Android en web uitgerold. Hier volgen een aantal van de functionaliteiten die in de app zijn gerealiseerd.
Elke gebruiker kan in zijn/haar persoonlijke agenda aangeven wat zijn/haar beschikbaarheid is en kan afspraakvoorstellen accepteren of afwijzen.
Om details over de afspraak te bespreken kan de makelaar chatten met de gebruikers in de app.
Voorheen had de makelaar veel te maken met papieren contracten. Soms van wel vijftig pagina’s groot. Deze werden ingevuld en ondertekend met veel herhalende data zoals adressen en namen, waarna ze een voor een werden ingescand. Wij hebben dit in de app geautomatiseerd waardoor de makelaar veel minder gegevens hoeft in te vullen, slechts een keer een handtekening hoeft te zetten en niks meer hoeft te scannen.
Gebruikers voor de app worden automatisch aangemaakt wanneer de makelaar een nieuwe woning plaatst in hun CRM. Hiermee bespaart de makelaar veel tijd.
Om ervoor te zorgen dat alle betrokkenen op de hoogte zijn van een nieuwe afspraak, ontvangen alle gerelateerde gebruikers voor die afspraak een pushnotificatie en eventueel een e-mail.
Er zijn verschillende gebruikersrollen binnen de applicatie. De meeste hiervan worden automatisch aangemaakt door de API-koppeling. De admin heeft de mogelijkheid extra gebruikers aan te maken en te beheren zoals makelaars, huiseigenaren en bezichtigers. De admin bepaald wie waartoe rechten heeft binnen het systeem.
"We zijn blij dat we Joep zijn tegengekomen op Freelancer. We zijn een tijdje op zoek geweest naar een geschikte partner om onze opdracht, een restyling van een website, uit te voeren. Na enkele teleurstellende ervaringen te hebben gehad, was het werken met Joep een verademing. Snelle en duidelijke communicatie, een perfecte uitvoering van de opdracht, een stipte leveringstijd en dat alles voor een correcte prijs. We kunnen Joep absoluut aanraden."
Johan Murre
Original media
Joep heeft zijn belofte meer dan waargemaakt! De mobiele website voldoet volledig aan mijn verwachtingen en ben er dan ook bijzonder trots op. Ik raad Joep Mes van Trone.nl dan ook zeker aan.
Cliff Malhotra
AFAcup
Laurenz Mets
Loerie
Bij Trone (Joep) hanteren ze prettige korte communicatie lijnen. En vooraf worden duidelijke afspraken gemaakt waardoor verwachtingen wederzijds duidelijk waren. Ook de verzoeken die voortkwamen uit testresultaten waren geen probleem! Mede door de technische kwaliteit is de livegang van het gerealiseerde Thema soepel verlopen.
Frank Ramakers
Ramakers Webdevelopment
Wil je snel en goed een mooie website? Dan beveel ik zeker Joep en zijn compagnon Jorrit aan. Goed werk en fijn in de omgang.
Marlous de Weerd
Daily Sirup
Een kick-off meeting is de eerste meeting die we met jou houden, of dit nu online is of op kantoor. Tijdens deze meeting gaan we in op jouw wensen en ambities om een duidelijk beeld te krijgen van wat je wilt bereiken, waarom je dat wilt en hoe we je daar het best mee kunnen helpen. We voorzien je ook van advies over je project en beantwoorden alle vragen die je hebt.
Na de meeting stellen we een kostenbegroting op en maken we een tijdlijn. Vraag hier een vrijblijvende meeting aan.
Stap 1Na akkoord op het voorstel uit fase 1 beginnen we met het functioneel ontwerp. Dit is te vergelijken met het ontwerp van een architect. In het design worden alle schermen en functionaliteiten grafisch weergegeven. Hier is een voorbeeld van een ontwerp te zien die wij hebben gerealiseerd.
Het ontwerp wordt gerealiseerd aan de hand van jouw input. Dit heeft als doel de wensen uit fase 1, te vertalen naar een concreet design zodat beide partijen precies weten wat zij kunnen verwachten in de volgende fases.
Stap 2Zodra het design volledig is uitgewerkt, leggen we dit aan jou voor. Je kunt dan je feedback geven, die we vervolgens verwerken. Als al je input is verwerkt en je bent tevreden met het design, dan starten we met de volgende fase.
Stap 3Wanneer het functioneel ontwerp volledig is afgerond, kunnen we het project in ‘milestones’ opdelen. We delen bijvoorbeeld het project op in vier stukken en de opdrachtgever betaald elke milestone vooraf.
Het staat de opdrachtgever vrij om de applicatie en stukjes (milestones) op te hakken en slechts een deel van het project te laten realiseren.
Stap 4Voor wij beginnen met een milestone (sprint) worden alle taken in een ticketboard gezet. Een taak komt dan onder "To Do" te staan. Als er aan een taak wordt gewerkt, dan komt deze onder "Doing" te staan en wanneer de taak klaar is dan staat deze onder "Done". Op deze manier kan iedereen de progressie van het project volgen.
Ook zal er aan het eind van elke week een korte presentatie gegeven worden van alle werkzaamheden die in die week zijn verricht en laten we zien wat de huidige stand van het project is.
Stap 5Wanneer een applicatie is opgeleverd, vergt deze net als een auto nog onderhoud. Daarom bieden we altijd een servicecontract aan. Dit omvat:
- 1. Onderhoud/Security: We voeren alle updates voor iOS, Android en alle bijbehorende systemen door.
- 2. Hosting: We zorgen ervoor dat alle data die je verzamelt in je applicatie veilig wordt opgeslagen op een server. Deze server krijgt dagelijkse back-ups en wordt goed onderhouden.
- 3. Garantie: Als je een servicecontract bij ons afsluit, krijg je garantie op alle functionaliteiten die we hebben ontwikkeld. Als er een probleem is met je applicatie, kun je dat bij ons melden en pakken wij het kosteloos binnen één werkdag op.
- 4. Support: We zijn er om je te ondersteunen met alle vragen die je hebt over je applicatie, het beheer ervan, de instellingen en andere zaken die betrekking hebben op jouw project. Je kunt ons onbeperkt en kosteloos vragen stellen.
- 5. Monitoring: We implementeren monitoringsoftware, zodat je inzicht krijgt in het gebruik van je applicatie en wij eventuele crashes kunnen monitoren, die we dan fixen en rapporteren.
In de zakenwereld van vandaag is het belangrijker dan ooit om manieren te vinden om met je klanten in contact te komen. Eén manier om dit te doen is door
Als je erover denkt een app te ontwikkelen, moet je weten wat de kosten zullen zijn. Er zijn veel factoren die een rol spelen bij de prijsbepaling van een app-ontwikkelingsproject,